Europ Assistance vloni posílila doma i v cizině

Asistenční služba Europ Assistance v loňském roce odbavila přes milion hovorů. Nejčastěji pomoc potřebovali řidiči, v přepočtu si řekli o 243 odtahů denně. Častěji se ozývali také lidé, kteří se dostali do potíží při cestování v zahraničí. Europ Assistance pro ně v loňském roce vypravila 15 leteckých speciálů.

Pomoc přišla vhod ale i domácnostem v Česku, asistenti například pomohli otevřít více než 5300 zabouchnutých dveří.

Tradičně se na operátory nejčastěji obracejí řidiči v potížích, při nehodě, ale třeba i s poruchou nebo záměnou paliva. Takových případů se vloni podařilo vyřešit přes 108 tisíc, o 17 % víc než v předchozím roce. Stejně tak přibylo i situací, kdy bylo nutné odtáhnout nepojízdný vůz do servisu. Europ Assistance zajistila v loňském roce celkem 89 014 odtahů. To znamená v přepočtu na kalendářní dny 243 odtahů denně, o 18 více než v roce 2018. „Rostoucí zájem o služby autoasistence může souviset s větším počtem nehod, ale rozhodně ukazuje na to, že řidiči chtějí svou situaci řešit profesionálně a rychle. Proto se obracejí na asistenční službu, se kterou jich stále více má dobré zkušenosti,“ vysvětluje rostoucí trend Vladimír Fuchs, generální ředitel Europ Assistance.

 Efektivita poskytnuté služby je podle něj klíčová, proto Europ Assistance v loňském roce spustila kompletní digitální odbavení řidičů v potížích. Díky ní ušetřila řidičům v úhrnu 30 000 hodin čekání na příjezd asistenčního vozidla. Systém totiž umí automaticky najít poškozené auto i nejvhodnější odtahový vůz a tím zkracuje dobu zásahu, pomoc vyjíždí už do tří minut od zavolání. Za projekt „Digital Roadside Asistance“ získala Europ Assistance v loňském roce cenu pro excelentní domácí inovátory Quality Innovations Award.

Na zásahy cestovní a zdravotní asistence bylo tradičně náročné období dovolených.. Asistenční výpomoc v zahraničí Češi potřebovali ve více než 24 tisících případech. Nejdráž vyšel zásah v USA, kde klient trávil dovolenou a při úrazu přišel k vícečetným zlomeninám. Náklady se v tomto případě vyšplhaly na 6 milionů korun. Celkově Europ Assistance zasahovala ve 164 zemích, pro české cestovatele v nesnázích vyslala také celkem 15 leteckých speciálů.

Ve více než 35 tisících případů pak asistenti zajišťovali podporu tuzemským domácnostem. Nejčastějším požadavkem byla pomoc s opravou domácího spotřebiče, včetně praček, myček, kotlů nebo topení. Takových zásahů bylo téměř 14 500. „Do jisté míry je to reakce na přetížené kapacity řemeslníků. Opravářům chybějí lidé a může se stát, že domácnost čeká na běžnou opravu spotřebiče i několik týdnů. V rámci předplacené asistence takové čekání odpadá, to vnímá jako výhodu stále více českých rodin,“ vysvětluje Jurij Kostaš, marketingový ředitel Europ Assistance.

Operátoři však zajišťovali pomoc i v méně náročných situacích, které ale mohou pořádně znepříjemnit život. Pomohli například otevřít 5 367 zabouchnutých dveří a každý den zajistili vyčištění sedmi ucpaných toalet.

FactSheet 2019 - Europ Assistance vloni posílila doma i v cizině

O EUROP ASSISTANCE

V České republice působí Europ Assistance s.r.o. od roku 2001. Zajišťuje asistenční služby v nepřetržitém provozu 24/7 ze specializovaných centrál v Praze a Olomouci. Pro více než 4 miliony českých a slovenských zákazníků v roce 2018 zajistila 200.000 asistenčních zásahů.

Europ Assistance s.r.o. je součástí Europ Assistance Group, ta je součástí skupiny Generali. Europ Assistance Group má více než 8000 zaměstnanců a zajistí ročně 12,4 milionů asistenčních intervencí, odpoví 62 milionů telefonátů a zasahuje ročně ve více než 200 zemích světa. Byla založena v roce 1963 v Paříži jako první asistenční společnost na světě. Svým více než 300 milionům zákazníků přináší řešení pro jejich urgentní i běžné potřeby ve čtyřech hlavních oblastech asistenčních služeb: AUTOMOBILY, ZDRAVÍ, CESTOVÁNÍ, DOMÁCNOST & RODINA.